Op 12 en 13 maart 2018 komen ruim 600 lerarenopleiders uit Nederland en Vlaanderen samen aan de oevers van de mooie Maasstad Roermond. Rondom het thema Cross-overs in werk en opleiding van leraren heeft de congrescommissie een inspirerend programma samengesteld met vier keynotes en 90 bijdragen in de vorm van workshops, good practices, onderzoekspresentaties, tafelgesprekken en posters.
Prikkelende keynotes
Oud-diplomate Petra Stienen reflecteert in haar keynote op het leerpotentieel van grenzen oversteken. Op de tweede dag zijn er drie parallelle keynotes. Hoogleraar Rob Martens zal vertellen waarom de grote eiersorteermachine van het onderwijs bij het grof vuil gezet moet worden. Universitair docent en opleider Trudie Schils gaat in op de noodzaak van samenwerking tussen leraren en onderzoekers voor betekenisvol onderwijsonderzoek. Hoogleraar Marc de Vries buigt zich over de vraag hoe het Bèta-onderwijs uit het isolement kan worden gehaald door middel van cross-overs en wat lerarenopleidingen daarvan kunnen leren.
Rijk aanbod van parallelsessies
Naast de keynotes is er ook dit jaar weer een rijk aanbod van 90 bijdragen van opleiders, leraren en onderzoekers, verdeeld over vijf parallelle rondes en vier programmalijnen mer daarin cross-overs op het gebied van leeromgevingen, (vak)didactiek en (vak)inhoud, curriculum & opleidingsdidactiek en onderzoek.
Bijzondere traktaties
De inhoud van het congres wordt afgewisseld en verbonden met:
- Culturele traktaties: muzikale en acrobatieke intermezzi door studenten van de Fontys Hogeschool voor de Kunsten en een door de burgemeester aanbevolen top-tien van culturele sites in Roermond;
- Innovatieve traktaties: een uitsnede van projecten door scholen, leraren en opleiders in het kader van de regionale Educatieve Agenda Limburg;
- Culinaire traktaties: behalve heerlijke Limburgse vlaai bij de koffie- en theemomenten een overheerlijk congresdiner met typisch Limburgse gerechten.
KLIK HIER voor meer informatie!